Om oss

Nykyrka Maskiner öppnade upp dörrarna till försäljning utav entreprenadmaskiner år 2018. Inledningsvis fokuserade vi på att sälja bra lastmaskiner och hjullastare ifrån märket Everun till mycket låga och konkurrenskraftiga priser. Under åren har vi växt till att bli Sveriges största leverantör utav Everun och har idag ett brett sortiment utav olika modeller som lagermaskiner samt Sveriges största reservdelslager.

2020 tog Nykyrka Maskiner ett stort steg in på grävmaskinsmarknaden när vi skrev avtal med Sunward Europe Heavy Industry och tog över generalagenturen för Sunward i Sverige. Sunward har en lång och fin historia i Sverige sedan 2003 och tillverkar premium maskiner för entreprenadmarknaden.

Varmt välkommen in på ett besök hos oss i Nykyrka, strax norr om Motala.

Välgörenhetsprogram

2021 tog vi beslutet att öppna ett eget välgörenhetsprogram.

Vi tror att vi kan göra skillnad genom välgörenhet och att bidra till en bättre värld att leva i.
Vi är gärna med och stöttar lokala föreningar runt omkring Motala eller organisationer som hjälper barn och ungdomar i Sverige till sportaktiviteter, sjukdomar och en bättre vardag.

Barncancerfonden är en ideell organisation, som arbetar med finansiering av barncancerforskning i Sverige. Barncancerfonden och drivs uteslutande med hjälp av gåvor från privatpersoner och företag. Nattvandrarna Sverige bildades 1989 och är den äldsta organisationen i landet med syftet att nattvandra, skapa trygghet i samhället och agera vuxna förebilder för ungdomar. Det stöd som lämnas till Nattvandrarna, i form av sponsring, går till de som nattvandrar i våra välkända gula jackor. Vi är stolta sponsorer utav Piraterna speedway i Motala. Lycka till!

Vi stödjer Kris i deras brottsförebyggande arbete och sociala nätverk mot droger och kriminalitet.   Trafikkalendern är Sveriges största läromedel om trafiksäkerhet för barn.
I 32 år har vi inspirerat skolor att arbeta med trafikfrågor som en del av lärandet för hållbar utveckling. Trafiksäkerhet, miljö, och hälsa är ämnen som genomsyrar hela materialet.

Nykyrka Maskiner
Nykyrka 226